söndag, oktober 07, 2007

Och nu är kursen slut


Precis när man börjar tycka det är roligt med kurs så är det slut. Idag var sista gången på valpkursen.


Vi tränade Sök idag och det var jättekul. Första gången hittade jag matte i skogen med min favoritboll. Jag blev så glad att jag glömde bort att springa tillbaka till husse och tog några frivarv istället. Matte bara satt där och var astråkig men hon skulle tydligen vara det. Hmm.

Sen fikade alla och vi hundar skulle vila. Jag tyckte det blev tråkigt efter ett tag, ville ju söka mer ju. Undrar vad man hittar nästa gång.


När vi pausat klart var det dags igen. Jag hittade Balders matte i skogen med min boll. Blev lika glad som förra gången och tog några frivarv bland alla människor och hundar. Men det var ingen hund som hängde på, så jag ledsnade och sprang tillbaka till husse.

Hoppas jag får träffa alla kompisar från kursen flera gånger. Hörde att de pratade om att vi skulle fortsätta träna tillsammans, det hoppas jag på. Fast bara Spår och Sök, sånt där annat tjafs kan vi strunta i tycker jag.

Här är alla kompisar från kursen utom Aska som inte var med idag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men hörru Vincent, matten har sagt till mig att vi ska åka och hälsa på Tant Eva någon dag fram över. Där brukar man få spåra i skogen och det är jätteskoj. Så det blir mer, jag lovar.

Vincent sa...

Åh, det vill jag gärna göra. Det är så kul ju. Vad snäll din matte är och vilka bra kompisar hon har.

Anonym sa...

Näääe, det där med o söka tycker jag e trist.

Fast det är klart, en o annan korvbit har man vällan sökt upp - på köksbordet :)

Zera

Anonym sa...

Om jag blir hund i ett annat liv så vill jag ha det som du Vincent med lättroad husse o matte och massor av kul bus. Cecilia - människa och mattes jobbarkompis.