lördag, januari 05, 2008

Röda gubbar med hår i ansiktet


I december hände något konstigt. Matte och husse plockade fram massa konstiga saker. Röda gubbar med hår i ansiktet, spetsiga ljusgrejer i fönstren och en massa annat konstigt grejs.

I hallen stod en sån där röd gubbe med hår i ansiktet som tydligen heter Torsten. Han var jättetråkig, ville inte leka med mig alls. Och när jag försökte så la han sig på mage direkt. Till slut blev jag lite rädd för honom. Konstig typ som inte sa nått liksom. Han hade ju bara behövt säga att han inte ville leka. Ja ja, jag tänkte inte krusa för honom och bara därför han var så tjurig och lite otäck så slutade jag sova i hallen. Ha, det kunde han ha. Fick kan vara där alldeles själv och ha tråkigt.

Det slogs in massa paket oxå. Det var så hemlighetsfullt så. Men jag fick hjälpa till lite i alla fall.

Inga kommentarer: