lördag, januari 05, 2008

Snö snö snö


Vi drar till fjällen, fest hela kvällen...
Så var det inte riktigt men till fjällen drog vi.

Åkte bil jättelänge, det var inte så himla kul. Men oj när vi kom fram. Det var mycket snö och kallt, härligt. Men jag var för trött för att utforska omgivningarna ordentligt så jag väntade med det. Den som väntar på något gott...


Jag har kommit fram till att jag älskar snö. Framför allt att hoppa jämfota i snödrivorna och att preja ut Mozart i snödrivorna så att han inte kom ut på vägen. Det gick ett tag sen sa han ifrån men det var kul så länge det varade.








Sen blev det nyår och gott att äta igen. Roliga snören hängdes upp i lampan. Människor har verkligen en massa konstigheter för sig, träd i vardagsrum och snören i lampor. Vad ska man säga, jag som inte ens får ta in en pinne utifrån.


Jag och Mozart fick oxå smaka oxfilén men utan allt guck som de andra hade till. Supergott.

Senare på kvällen började det smälla utanför. Jag brydde mig inte om det alls men stackars Mozart tyckte inte alls om det där. Han kom och la sig med mig i min bädd, det var jättemysigt för han har aldrig gjort det förut. Jag tog det som en komplimang. Gulle Mozart.


Dagen efter nyår så var alla jättetrötta. Vi kollade på någon riddarfilm, om någon Ivanhoe. Jag trodde det var min kompis Ivanhoe men det var ju en tvåbening, hmm.

Jag la mig med MorMatt och myste under filten ett tag.


När det blev reklam i filmen så reste sig alla och då snodde jag soffan.


Men usch vad liten den var. Jag fick ta hjälp av bordet för att få plats ordentligt.


Måste visa ett kort på min kompis Mozart oxå när han inte är rädd, visst är han fin..


Fjällen är superkul och dit åker jag hemskt gärna igen. Matte och Husse har lovat att vi ska åka till fjällen igen i april. Det längtar jag till men undrar om det finns så mycket snö då?

Inga kommentarer: