tisdag, juli 17, 2007

2 dagar



Nu har jag bott här i två dagar och jag trivs.

Jag har varit ute och undersökt omgivningarna, det är roligast att springa i det höga gräset. Husse och matte tar ibland med sig en filt, vattenskål och mitt tuggben ut så att jag får busa av mig i gräset istället för deras hala golv inne där jag bara halkar omkring. Får inte riktigt fäste där för det spring i benen som jag har ibland. De har lagt ut mattor överallt för att jag inte ska halka men de flyttar jag på så det svala golvet kommer fram.

Det finns mycket här hemma att tugga på men det får jag inte men jag måste ju bara få känna lite på det.
Matte och husse har lärt mig ett trick. Jag gillar skor jättemycket så jag går ut i hallen och hämtar husse eller mattes skor. Överlycklig springer jag tillbaka till husse och matte för att visa vad duktig jag är. Men se det går inte för sig, så fort jag visar mig kommer dem och tar skon, ger mig mitt tuggben och går tillbaka med skon. Då kom jag på att jag kan göra likadant. Jag gick ut i hallen och la mitt ben där i utbyte mot en sko. Husse och matte sa nej och gav tillbaka benet men jag såg att de försökte hålla sig för skratt och tyckte nog att jag var ganska finurlig.

Inga kommentarer: