söndag, juli 15, 2007

Nu har jag flyttat hem


Hej,

Jag heter Vincent och som ni säkert redan sett är jag en Varghundskille som föddes i maj i år.

Idag flyttade jag hemifrån till mitt nya hem. Det började med att min nya matte och husse, som jag har träffat mycket, kom och hälsade på. Den här gången hade dem med sig en fäll som jag och mina syskon fick ligga på. De gosade och lekte med oss ett tag innan vi somnade.

När jag vaknade igen så klippte husse mina klor sen satte dem på mig nått konstigt snöre runt halsen. Jag försökte springa ifrån det men det gick inte så jag provade att pipa lite men det försvann i alla fall inte. Jag la mig bredvid matte och efter ett tag tog hon av mig snöret. Gosade ett tag och jag blev riktigt trött, så åkte snöret på igen och husse lyfte upp mig och bar mig till bilen. Det är en konstig sak som jag inte är säker på att jag tycker om än. Matte satte sig bak med mig och husse satt fram. Sen började det röra på sig, konstigt var det så jag började pipa igen och kröp upp i knät på matte. Satt riktigt nära henne hela vägen, det kändes tryggt. När bilen stannade var vi framme och här ska jag bo nu. Gick husesyn och hittade maten, fällen, leksaker och tuggben. Matte och husse la sig på golvet medans jag gick runt och kollade läget.

Hade lite svårt att komma till ro men det är ju inte så konstigt när det är så mycket nytt som hänt och händer. Provade att pipa men till slut sa dem åt mig att jag skulle vara tyst, märkte också att de inte brydde sig om mig om jag pep så jag somnade istället. Nu ha jag precis vaknat och ska ut och upptäcka vad som finns här utanför.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, det var mig en söt men stor(!) valp- ser snäll ut! Hoppas att vi får träffas snart.

Anonym sa...

Vad gullig han är! Ja nu har ni äntligen fått eran varghund :-) Förstår att han är värd all väntat..

Kramar Lisa

ps. Har länkat Vincents blogg på min :-) ds.