måndag, juli 23, 2007

Jag har blivit större

Jag har lärt mig en del nytt idag.

1. När det regnar måste man torka sig när man kommer in. När husse tog fram handduken tyckte jag det var dags att leka. Men jisses, gud nåde mig för att jag bet i handduken. Men det var ju en jättekul lek ju. Varför tog han fram den om vi inte skulle leka med den. Det visade sig varför, han skulle torka hela mig. Det tyckte jag inte om först men jag måste erkänna att det var ganska skönt när jag vant mig.

2. När matte eller husse säger ligg och jag gör som de säger så får jag godis. Tänk va, vilket simpelt sätt att få gottis på. Men jag har så mycket spring i benen så det är faktiskt ganska svårt för mig att ligga still.

3. Jag har blivit så stor nu så jag kan hoppa upp i soffan. Matte satt där och åt en riskaka och det såg så gott ut men hon ville inte ge mig någon smakbit. Då fick jag upp framtassarna i soffan men inte bakbenen. Jag fick fortfarande inte smaka något. Då gick jag iväg en bit och tog sats, det gick på andra försöket. Matte blev så paff så hon bara gapade och ropade på husse. Jag vet att jag egentligen inte får vara i soffan, det berättade dem för mig direkt. Jag tyckte det var så skönt att ligga i där så det var lika bra att lägga på charmoffensiven. Jag försökte inte ens bita dem. De kanske ändrar sig. Nu pratar de om att de kanske ska ge mig en egen soffa. Tänk vilken lyx, att få en alldeles egen soffa. Håll tummar och tassar för att det blir så.

Inga kommentarer: