torsdag, juli 26, 2007

Utflykt


Det har inte hänt så mycket sen sist. Vi har mest tagit det lugnt. Men lite har vi hunnit med.

Igår var vi och hälsade på Per, min uppfödare. Det var jättemycket hundar och människor där; 7 vuxna hundar, 2 av mina syskon och 10 människor. Bilresan var som vanligt inte kul men det var väldigt roligt när vi kom fram och jag fick busa med alla. Fast jag busade mest med mina syskon. Människorna satt bara och fikade och pratade om någon utställning. Tydligen ska matte och husse hjälpa till med en utställning på söndag och jag får inte följa med. Hmm, det tycker jag inte om men när jag fick reda på att jag ska vara med mina syskon hela dagen så får det väl gå då. Det blir nog superkul.

Innan vi skulle åka hem satte Per upp mig på ett bord där jag skulle stå men jag var så trött så jag ville inte. Men vet ni, han tvingade mig. Jag gnällde lite och tittade bedjande på husse. Då sa Per att jag var bortskämd, har ni hört nått så oförskämt. Men matte och husse säger att det nog stämmer och att de måste ändra på det. Då flyttar jag! Fast jag tycker ju om min matte och husse. Ja, vi får förhandla om saken helt enkelt. Jag ger mig inte så lätt.

Det var så mycket som hände och många att busa med hos Per så jag hade lite svårt att vila. Jag var jättetrött när vi kom hem. När jag blir jättetrött så tuggar jag på allt och hittar på massa bus. Till slut somnade jag av ren utmattning.

Idag har jag mest sovit hela dagen. Vi tog med oss filten och la oss på gräsmattan en stund idag oxå. Det är mysigt.

Jag har lärt mig en ny sak, att smyga. Jag börjar i köket, så smyger jag mot soffan i vardagsrummet. Och om bara matte sitter där så tar jag sats och hoppar upp i soffan. Om husse sitter där oxå så flyger jag på honom. Det är jättekul. Nä, nu måste jag sluta för jag ska nog smyga på matte lite nu eller hämta en sko. Fast varför välja när jag kan göra både och. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

GullåGoshunden!
Hoppas att du lät dina människor vila lite igår kväll och kanske även idag.. Dom jobbade duktigt ;-) på Mariefredsutställningen hela söndagen förstår du.. Pyss på näsan!