söndag, augusti 26, 2007

Barn är kul


Idag har vi varit på utflykt till husses syster med familj. Det fanns tre barn där och de var så roliga att leka med. De är liksom på samma höjd som mig och det är kul. Jag hade leksaker med mig men jag hittade en boll som var mycket roligare. Mina leksaker leker jag ju med varje dag ju. Jag fick bollen av barnen, visst var det snällt. Jag blev jätteglad och lekte bara med den efter att jag fått den.


De hade en gräsmatta som var jättekul att springa på. Jag riktigt racade runt där som en tok. Alla bara stod och skrattade åt mig vilket gjorde att jag sprang ännu mer. Måste ju roa dem ju.

Det stod en stor rund sak på gräsmattan en bit upp från marken. Ett av barnen gick upp dit och började hoppa på studsmattan som den hette. Det var lite underligt först men sen blev jag nyfiken och ville gärna gå upp dit jag oxå men det gick inte för man var tvungen att klättra på en stege och jag har inte lärt mig det än. Nästa gång kanske.

Alla gick in men jag ville vara kvar ute ett tag till så matte stannade ute med mig. Jag hittade en kotte som jag lekte lite med. Sen försvann den och när jag ställde ner min tass gjorde det jätteont så jag var tvungen att gny lite så att matte kunde komma och hjälpa mig. Jag hade fått min första tasskotte och det var inte alls skönt och jag hoppas jag slipper det nån mer gång.


Här är kotten som fastnade mellan trampdynorna.

Jag och matte gick oxå in. Var tvungen att nosa och undersöka allt innan jag kunde komma till ro. Barnen hade gjort iordning en sovplats till mig, snällt av dem, men det var lite för mjukt och jag vill gärna ligga på golvet så jag hittade en annan plats att sova på.

När jag sovit klart gick vi ut, alla fikade medans jag lekte lite med min nya boll.

Nu har vi kommit hem igen. Det är alltid kul att åka på äventyr men det är skönt att komma hemma oxå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Vincent. Här med utmanar jag dig ;) http://www.varghund.se/?p=234