fredag, augusti 03, 2007

Oj oj vad tiden går


Tänk att det har gått så lång tid utan att jag skrivit något. Det har hänt en hel del som jag vill berätta om, det här kommer att bli ett långt inlägg.


I tisdags åkte vi till mattes mamma och familj. De har en hund som heter Mozart och vi skulle få bekanta oss med varandra. Vi nosade och kände lite på varandra, men vi fick inte springa omkring och busa för jag är tydligen för liten för det. Men hallå, jag var ju nästan lika hög som Mozart. Vi gick in för att se vad som fanns i deras hus. Vi "kände" lite på varandra inne och jag följde efter Mozart ut i tvättstugan. Vet ni, då sa han ifrån på skarpen. Usch vad jag tyckte det var otäckt. Ingen kom och räddade mig heller, men det gick över snabbt och jag vet att Mozart är den som bestämmer där. Det värsta var i alla fall när Mozart satt och gosade med husse, jag ville oxå vara med men då blev Mozart sur på mig igen. Fast då sa faktiskt både husse och matte till Mozart att så där fick han inte hålla på. Husse var inte bara Mozarts utan vi fick dela på honom.

Jag stängdes in i tv-rummet för att vila, det var skönt med lite lugn och ro så jag somnade på en gång. När jag vaknade gick vi ut och lattjade ett litet tag sen åkte vi iväg till en strand för att bada. Mozart han hoppade i havet som en galning, simmande efter pinnar osv. men jag var lite mer försiktig. Det här var ju inte riktigt som fontänen hemma. Vattnet rörde på sig mer här. Men det var kul. Jag gick i självmant en bit för att busa med husse. Matte är en badkruka så hon skötte kameran. Sen snubblade jag och ramlade så hela jag kom under vatten men det var inte så farligt.


Åkte tillbaka och nu hade Mozart tröttnat på mig helt för så fort jag kom i närheten så sprang han åt andra hållet. Det var faktiskt bättre än när han röt åt mig. Vi packade ihop grejerna och åkte hem. Jag sov hela vägen i bilen. Det är inte lika läskigt att åka bil längre faktiskt. Det är bara i början det är jobbigt.

I onsdags tog vi en vilodag och var bara här hemma. Jag var lite sandig fortfarande efter badandet i havet så husse och matte bestämde sig för att bada mig i badkaret. Det var faktiskt helt ok men jag ville inte gärna stå upp men det var ju inte jag som bestämde det så klart. Hmm.
Det var skönt att bada och jag har varit och kikat i badkaret flera gånger efter det men husse och matte verkar inte fatta vinken.


I torsdags var vi en del i skogen här hemma, jag älskar det. Då får jag springa lös och hoppa runt bland alla grenar och stenar. Vi är i skogen nästan varje dag men det kändes som vi var lite mer i skogen den här dagen. Lite mer på upptäcksfärd liksom.
Jag badade i fontänen med husse oxå. Det var kul. När man går så plaskar vattnet framför och de stänken måste man fånga och då stänker det ännu mer. Prova, det är hur kul som helst.

Idag har jag fått min 12-veckors spruta. Jag kände ingenting så fick jag beröm och godis av veterinären. Snäll var hon. När vi kom mötte jag Maja, åh vad glad jag blev. Jag viftade på svansen så jag kom i självsvängning. Per var oxå där när vi kom och jag blev jätteglad att träffa honom med. 3 av mina syskon kom dit oxå. Vi åkte iväg till en skog och busade av oss. Vad det var roligt. Ibra och jag var helt galna sa dem men vi hade det så himla roligt. Viper och Nessie var oxå roliga att leka med.

Nu har vi kommit hem och jag är jättetrött så jag måste sova ett tag nu.

Ska påminna husse och matte att de ska uppdatera här oftare så att inläggen inte blir så långa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gulle, Du samlade många pluspoäng genom ditt glada självsväng!! ;-)