torsdag, augusti 09, 2007

Jag älskar att bada


Varmt, det är så varmt och äckligt ute. Man orkar inte göra någonting förrän sent på kvällen. Husse och matte fixar korsdrag inne och det hjälper lite men usch vad det är varmt.

I lördags lekte jag med mina syskon, Nessie och Viper, det är hur kul som helst. Det blir liksom lek på ett helt annat sätt med dem än med husse och matte. Mamma Heather och Lux var där oxå. Lux är en riktig snygging, jag hoppas jag blir lika snygg som honom när jag blir stor.


I tisdags åkte vi och badade till ett perfekt hundbadställe. Det var en goldentjej där som jag ville busa med men det ville inte hon. Hon ville bara ha koll på sin pinne och tyckte inte om när jag kom i närheten av den. Hon var snäll och vi hade kul. Husse gick ut i vattnet och jag ville ju så gärna till honom. Jag sprang ut till honom och vet ni, jag simmade. Han stod så lång ut så jag bottnade inte. Det gick hur bra som helst men det är roligare när man kan springa omkring i vattnet. När jag hade busat ett tag blev jag lite trött och ville inte bada längre. Matte och husse hade picnic på en filt så jag la mig på den och sov tills vi åkte hem. Tyvärr glömde matte kameran så det blev inga kort på min första simtur. :-( Men ett med mobilen när jag ligger och precis har vaknat.


Igår kom det värsta regn-ovädret här med dunder och brak. Men jag är ju så modig och inte alls rädd av mig så jag brydde mig inte. Vi gick allihop ut på balkonen och tittade på istället.

Idag har jag mått lite illa, hittade nått ute som var jättegott att tugga på just då men inte ett litet tag efteråt. Kräktes gjorde jag. Matte blev orolig men det var ingen fara, jag mådde bara lite illa. Jag blev hungrig på en gång och gick iväg för att äta och dricka, då lugnade matte ner sig. Har duschat idag igen för att svalka av mig lite. Det är skönt.


Fontänen här hemma är jättekul att leka i, älskar att springa runt och busa där. Det är så skönt att bli lite avsvalkad oxå, man blir pigg av det.

Inga kommentarer: