lördag, augusti 18, 2007

Jag har varit på Zoo


Idag har jag varit på Zoo. Vi åkte till mattes pappa och familj, de bor på landet och har massa djur. 2 hundar, 2 hästar, 2 katter, 6 får och en massa flugor och fjärilar.

När vi kom fram träffade jag alla människor först, de tyckte att jag hade blivit stor och så skrattade dem åt mig när jag sprang, undrar varför. Sen fick jag träffa en hund i taget. Hugo och jag nosade på varandra lite, han visade att han bestämde. När vi umgåtts ett tag så gick de in och ut kom den verkliga bossen, Alfred. Han hämnades på mig för allt han fick utstå när Hugo uppfostrade honom, det tror jag i alla fall. Sen gick vi alla på en liten promenad i skogen. Det var kul.

När vi kom tillbaka gick vi till en hage där det stod två hästar, Sunna och Ari. De var lite otäcka så jag la mig utanför och tittade på dem. Hugo han var jättemodig och gick in till dem. Han hade mattes syster Lisa med sig men ändå.


Nu skulle människorna fika och jag sova så vi gick in i huset. Hugo och Alfred fick vara i ett annat rum för att jag skulle kunna sova. Men först lekte jag lite med en jätterolig leksak som Hugo och Alfred hade. Det var en mjukisvarmkorv som pep. Min lilla blå har ju slutat pipa och jag tycker det är jättekul. Till slut somnade jag under köksbordet bland alla människoben.

När jag vaknade gick vi och hälsade på hos grannen som tydligen ville träffa mig. De hade oxå två hundar men dem var i en hundgård. Deras husse följde med mig så att vi fick nosa på varandra genom gallret. De var imponerade av att jag var så lugn, de skulle bara veta vad jag kan om jag vill.


Nu var det dags att hälsa på hästarna igen. Jag var modigare den här gången och vågade nosa på Ari. Han var jättenyfiken på mig men när jag fick nog så gömde jag mig bakom husse.


Sen gick vi till fåren för att hälsa på dem. Men dem tyckte jag inte så mycket om. De var så påflugna och alla kom fram samtidigt och skulle hälsa. Husse är bra att gömma sig bakom och vi var inte hos dem så länge så det var ok.


Vi gick tillbaka in för jag ville sova lite till. Oj, vad jag sov. Gick bara ut en snabbis och kissade sen ville jag in och forsätta sova. Husse och matte var oxå trötta så de somnade oxå. Det måste vara luften här på landet och allt nytt.


När jag vaknade hade jag spring i benen. Vi gick ut och jag sprang som en galning runt, runt. Kom på att jag kunde springa runt huset och det var kul. De hade massa plommon som låg på marken och de var jättegoda. Men jag fick inte äta så många som jag ville för matte och husse. De sa att det kunde hända en olycka i bilen då. Är det någon som förstår vad de menade. Flugor är kul att jaga oxå men jag fick aldrig tag i någon. Såg katterna oxå men de skyndade sig bort så fort de såg mig. Konstigt, jag som är så försiktig av mig. När jag sprungit av mig så var det dags att åka hem.


Vi har precis kommit hem och jag är trött igen. Ska gå och lägga mig i min mjuka sköna bädd nu. Jag har haft jättekul idag och tycker husse och matte ska köpa hus och en massa djur till mig.

Inga kommentarer: