tisdag, augusti 21, 2007

Mys mys mys


Jag gillar att mysa, när jag får bestämma och inte matte och husse. När matte och husse vill mysa då vill jag busa.


Imorse klättrade jag upp i sängen för första gången. Husse hade gått upp och matte låg och sov. Fast det var inte så smart av mig att klättra upp över matte, hon vaknade då. Hon blev nog lite förvånad för jag hade inte ens försökt att komma upp i sängen innan. Men det hade jag så klart planerat länge. Matte gick upp och hämtade husse så att han skulle få se vad duktig jag varit, trodde jag i alla fall. Så var inte fallet. När hon kom tillbaka så lyfte hon ner mig från sängen och sa att jag inte fick vara där och att jag hade en egen säng. Jag såg att hon tyckte det var lite jobbigt för jag försökte charma henne så gott det gick. Jag låg där och var så söt så. Nästa gång klättrar jag upp på den sidan som ingen ligger på. Då kanske de inte märker något.

Igår fick jag mitt första märgben och det var så himla gott. Jag har gnagt på det idag oxå. Det är nästan så jag glömmer bort allt annat.

Att ligga i soffan med matte, fot mot tass är oxå mysigt.


En annan sak jag tycker är mysigt är att sitta i knä. Matte och husse säger att det gäller att passa på för snart är jag för stor. Förstår inte alls vad de menar, kan man bli för stor för att sitta i knä. Ikväll satte jag mig i husses knä och tuggade på ben medans han tittade på tv. Det är mys det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan Vincent.

Lyssna inte för mycket på husse och matte. Nu väger jag sissådär 65 kg och jag kan visst sitta i knä. Man får dock välja sina offer, yngste Herr Kortbening ( 7 år) stönar aningen mysko när jag sitter på honom.

MVH Zera