fredag, september 14, 2007

Fredagsmys


Idag fick jag följa med Susanne och Loke till veterinären. Jag fick väga mig, det har jag inte gjort sen jag var 11 veckor. Jag hade gått upp en del sen dess nästan dubbelt så mycket. Matte sa att hon förstod nu varför jag var så tung att hjälpa ur bilen.

Ikväll har vi haft fredagsmys. Jag var väldigt trött efter veterinärbesöket så jag fortsatte sova lite när jag kom hem. Matte och jag mös i soffan, vi somnade båda två. Det är mysigt. Sen åt vi gott, eller rättare sagt matte och husse åt gott. Jag fick äta min vanliga mat. Försökte göra som Loke, ta mat från köksbänken, men det gick inte så bra. Jag måste öva mer och växa lite till. Men jag fick i alla fall banan och det är godis. Jag älskar banan.

Jag har busat med husse och matte. Försökte busa lite med husses strumpor men matte kom på mig. Vad är det med sånadär hussar och mattar. Har dem ögon överallt?!

Nej, nu är det dags att sova lite igen. Jag har hört att jag tydligen ska på kurs imorgon. Undrar vad det är för kurs, man ska vara utvilad i alla fall har matte och husse sagt. Hoppas man får lära sig hur man smyger upp i sängen och tar mat från köksbänken.

Inga kommentarer: