lördag, september 15, 2007

Kurs, pfff


Den där kursen var ju inget att ha. Fick inte lära mig något användbart. Inget smyga upp i sängen eller ta mat från köksbänken. Jag skulle sitta och titta på husse, varför då?! Det gör jag bara när han lagar mat eller har människomat i handen. Fast det var många roliga hundar där, men tror ni vi fick busa som vi ville då? Nej, här skulle det tränas. Pfff, säger jag bara. Hoppas det blir bättre nästa gång.

När husse lagar mat vill jag ha koll ifall något ramlar ner på golvet. Jag ligger så nära jag kan och följer honom som en skugga. Det är inte populärt för jag är tydligen i vägen hela tiden. Men om jag inte är nära så hinner han ju plocka upp om han tappar något.


Imorgon blir en kul dag. Matte och husse berättade att vi ska iväg och träffa massa kompisar. När de nämnde att Loke skulle komma då började jag vifta på svansen. Hoppas han längtar efter mig oxå fast jag undrar jag. Han tycker att jag är ganska jobbig tror jag. Hoppas Maja och min mamma kommer oxå. Det var så länge sen jag träffade dem. Åh, vad jag längtar. Får liksom ingen ro i kroppen att sova, matte säger att jag är som barn före julafton. Vad är julafton?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Vincent, kurs är jättebra. Jag har gått flera sådana och då har jag fått lära mig hur jag ska göra för att matten ska ge mig gottis. Mycket användbart, eller hur?

Vincent sa...

Det måste jag oxå lära mig. Vilket bra idé. Jag vet att de hade massa godis i fickorna. Får prova imorgon då det är kurs igen.